Dla kogo joga w domu?

Uważam, że joga praktykowana w domu jest dla osób poszukujących i otwartych na wiedzę. Idealna sytuacja to praktyka pod okiem instruktora przeplatana z naszą własną. Nie jest sztuką odwzorowanie asan pokazanych przez trenerów/nauczycieli na YT. Samemu nie jesteśmy w stanie skorygować swojej pozycji. Polecam ćwiczyć przed lustrem, możesz wtedy wprowadzać minimalne korekty.

Dla osób, które już poznają podstawy, joga w domu będzie doskonałą, samodzielną praktyką pogłębiającą. Ćwicząc samemu w domu, nikt nam nie przeszkadza, nikt nie spowalnia ani nie przyspiesza. Możemy skoncentrować się tylko i wyłącznie na sobie i swoim ciele.

Na pewno słyszysz wszędzie, że jogę może ćwiczyć każdy. Tak ! Jest to jak najbardziej możliwe – trzeba się tylko wsłuchiwać w swoje ciało. Warto jednak na początku udać się na kilka zajęć do szkoły jogi. Z czasem można ćwiczyć raz w tygodniu w szkole, a w inne dni w domu, np. z praktyką z platformy online. Sprawdź moją propozycję pełnometrażowej jogi dla Ciebie!

Dzięki ćwiczeniom w domu będziesz się rozćwiczać, wzmacniać ciało, zwiększać jego mobilność, a na zajęcia z instruktorem zostanie skorygowanie, jeśli zajdzie taka potrzeba. Warto sobie stopniować swoją praktykę, zacząć od krótkich 15-20 minutowych sesji co 2-3 dni. Dzięki temu wejdziesz w rytm regularnych ćwiczeń.

Regularne ćwiczenia dają niesamowite efekty, a krótkie treningi nie zniechęcają i możemy je wykonywać w dowolnej chwili.

 

  • Miejsce do praktyki

Joga ma ten zasadniczy plus, że do praktyki wystarczy powierzchnia podłogi wielkości maty. Ważne, aby było to miejsce ustronne, by nikt Ci nie przeszkadzał.

 

  • Sprzęt

Nie inwestuj w drogi sprzęt, chyba że chcesz sobie sprawić taki prezent.

Dobra, nie ślizgająca się mata w sklepach jogowych kosztuje około 110 zl, sama na takiej ćwiczę już 10 lat i nie chce się zniszczyć. Jeśli chodzi o strój- jak da mnie leginsy i obcisła koszulka (by w pozycjach odwróconych nie spadała na głowę).

Ćwicz na boso, matę układaj bezpośrednio na podłodze.

 

  • Praktyka własna

Dobra rozgrzewka do podstawa! Rozgrzanie i przygotowanie do ćwiczeń wszystkich mięśni i stawów pozwoli, aby Twoje ciało mogło przyjąć wszystkie dobrodziejstwa pozycji jogowych, nie narażając się na kontuzje czy zakwasy.

Buduj asany/pozycje prawidłowo od podstaw, stopniując trudności asan, zatrzymuj się w takim miejscu, w którym będziesz czuć się komfortowo. Nie wykonuj pozycji na siłę! Praca na maksymalnych ruchach może nabawić Cię nieprzyjemnych kontuzji. Na początku naszej praktyki, nie mamy takiej świadomości swojego ciała i ciężko nam stwierdzić, czy daną figurę wykonujemy poprawnie technicznie.

 

  • Relaks

Nie pomijaj na koniec praktyki relaksu. Jest bardzo ważne, aby uspokoić ciało i umysł po praktyce jogi. Poczuj jak Twoje ciało wchłania energie wytworzoną podczas praktyki jogi.

 

Jeśli tym wpisem przekonałam Cię do sprawdzenia czym jest joga, serdecznie zachęcam Cię na mój kurs online!

Dzięki mojemu 10-letniemu doświadczeniu w tej dziedzinie, przygotowałam bezpieczny zestaw ćwiczeń jogowych do wykonywania w domu. Więcej o moim autorskim programie możesz poczytać tutaj. 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.